Thursday, March 25, 2010

trip chemerong dgn team UTM

lame betul xupdate blog ni... rasanya da berkarat da..baru je hbs PRO 2..isnin ni, 29mac, rezab kuar.. lulus mskthn 4, gagal repeat thn 3 sehn.. semoga aku lulus...amin..

cite psal nek chemerong dgn team UTM..xslp aku awal bln 1 hr tu..aku gi dgn dot & kakak aku...best gak.. jumlah peserta lbh 45 org aku rasa...

1st day
memang letih..aku plak cramp... trek memang pacak memula.. tapi lepas sampai kem balak, trek ok da.. mlm tu tido kat kem lansir..kitorang sampai kem malam. lebih kurang pukul 9..

2nd day
pg hari kedua ni hujan... so keadaan tak best sgt.. trk bnyk menurun.. cuma, kat trek yg da nak sampai, ada sikit misscommunication antara guide2... tersalah lalu trek yg xleh rntas sungai dia,sebab air dia besar... terpaksa nk smula trek yg salah ni.. memang pacak... haha... da la hujan time ni, tambah dgn da gelap, pastu rmi yg xda head lamp..agak bahaya sikit la... time ni, muiz, sorang bdk utm dia tanya aku...
faza, ko brp kali da nek chemerong ni??
aku jawab la, skali..
pastu dia cakap, bkn la.. dua kali da..
haha.. betul jugak.. ni kena naik smula... kira kali kedua.. time ni letih jgk, peluh sampai kuar ikut hidung.. haha..


aku,edot ngan kakak aku. kat air terjun lansir



pepun , trip ni memang best...tapi syg tak dapat mnghayati view gunung chemerong ni yg memang sgt cantik.... time tak kena.. musim hujan....
yang penting,banyak pengalaman di timba... thank you very much haidar yg ajak kitorang g..


No comments: