Monday, February 25, 2013

the disaster...

aku da lama tak keluar dengan suami & anak2..
teringin plak.. aku ajak la en suami keluar makan malam dengan anak2 sekali.
destinasi chim chum..
tak sabar rasanya nak gi..
sebab lama da tak keluar satu family..
aku siap berangan,mesti seronok,nak ambil gambar bebanyak...

malam tadi kami sekeluarga pergi la ke chim chum..
aku tertinggal telefon...
jadi tiada gambar.. hehehe

keadaan masih okey mulanya..
Aisyah Afia duduk kat baby chair dengan sungguh baik..
time ni aku bangga giler,
siap cakap,
"bagus anak2 mama,dua dua da besar, perangai pun baik..."

 aku gi ambik makanan..
ambik nasi goreng,,
Aisyah makan sendiri...
Afia aku suap..
sambil suap,mulut Afia duk bunyi
"dap, dap,dap" ( sedap maksudnya)
Aisyah pun menyampuk
" sedap adik"

dalam hati aku berbunga riang, anak2 aku nampaknya tak buat hal malam ni..

encik suami duk sibuk membakar dan merebus bahan bahan steamboat..

baru je kitorang nak makan,

mulalah aksi Aisyah& Afia...
diorang cuma baik untuk the first 10 minutes...
1st class ragam diorang..
Afia ambil pinggan nasi goreng, baling ke lantai..
penuh nasi kat lantai
sudu,garfu , pinggan semua dia baling sambil gelak terbahak bahak..
waiter da tengok kitorang lain macam da..

Aisyah mintak Air,
bagi air, dia cuah semua atas meja,
habis basah,
pastu dia mengamuk nak duk temnpat api steamboat,
nak buat kerja juga

Afia tengok Aisyah gi situ, dia nak gi situ jugak...
dua dua duk menjerit kat situ, semua orang tengok..

en suami dah mula serabut
last word
"jom balik"

dan inilah sesi aku yang paling singkat di chim chum..
tak sampai setengah jam..
selalunya lebih dua jam...

No comments: