Tuesday, December 6, 2011

sungguh pantas masa berlalu....

pejam celik pejam celik tahun 2011 da nak berakhir... sekejap je plak rasenye...
terlalu banyak perkara yg berlaku... tak sangka aku da laluinya....

sukarnya, letihnya, seronoknya membesarkan anak.. ni baru seorang...
aisyah ni perangainye memang susah nak handle... takleh tinggal jauh sikit, mesti menangis je.... sekarang ni baru ok sikit sikit, selepas 8 BULAN.. da pandai sikit kot...

rutin ada anak ni jadikan aku extravaganza sibuknye...
awal subuh lg da bangun, siap kan Aisyah dulu, pastu diri sendiri plak.. dlam 7.15 pg da bertolak g usm.... bertolak lmbt sikit nye jwbnye lmbt la smpi sebab jln jem gila.. smpai usm letak Aisyah kat nursery, kalo sempat tidokan dia dulu.. pastu g kelas... kalo ada fre dlm pkl 10 lbh g mlwt Aisyah jap, pastu melwt tghr, and ptg amik.. kekadang suh kawan mntk tolong kwn tolong amik sebab xdan... mlm pulak paling sikit 3 kali die bangun...

tapi aku sgt bersyukur kerana dikelilingi kawan2 yg bnyk membantu dan yg paling berharga, ibu yg tak ternilai pengorbanannya.... banyak membantu walaupun sudah kurang dayanya dimamah usia....

Aisyah sakit pun banyak kali da, masuk wad pun da 2 kali.. jangktan paru2 skali( 5hari), severe vomiting sekali (sehari je, sebab aku mntk nak kuar sebab xdan nak urus kalo msk wad).. sakit mata pun ada.. macam2 la...

memang letih, tapi anak amanah Allah, tanggungjwb kita.. kalau tak tuhan tak bagi sebesar tu pahala sebagai ibu, mulianya seorang ibu, syurga di bawah tapak kakinya, keberkatan di dalam tanganya, makbulnya doa dipintanya...

p/s- esok aku exam clinical, mcq, dgn osce ORL.. doakan aku boleh jawab ek....

No comments: