Tuesday, December 2, 2008

1st day- almost give up

aku cite 1st day je dulu.. sebab mls nak taip pnjng2.. bg aku hr plng mencabar adlh 1st day.. hr 1st ni ktrang tak daki gunung irau, tp gunung suku.. memang curam giler, kebanyakanye aku rase 70 darjah dan keatas.. 90 darjah pun ade.. kitorang stat lbh kurang pkl 10 pg.. guide ade 3 org sume, ensem2 sume..
peserta yg join, xtrmsk guide


cabaran bermula, kasut sume cntk lg..
sesi pg ni aku ok lg, tp dkt2 nak stop kat 1st water point, aku cramp.. disinilah bermula kesengsaraan aku untuk 1st day.. haha.. sekali cramp, mmg duk kene cramp je la.. tp aku tak sorang, kbtln, hr tu nik ngan sorng lg 1st year cramp gak.. pastu, sorng ahli ni, loh namenye bnyk membantu...mmg die la yg bnyk membantu aku spnjang daki gunung ni.. time ksh bnyk la kat die.. die ni student UIA, saje je nak join kitorang skali..

rest kejap, ni sesi pagi
kitorang rest jap kat waterpoint tu.. mkn2, solat.. wkt nak smbg hiking, tibe2 hujan lebat.. perjlnan plak jauh lg... wktu ni la yg aku da nak give up.. dgn kaki duk nak cramp je.. rase cam nak blk je.. tp aku tak ckp kat depe la, nanti psiko diorang plak, sebab sume pun letih aku tgk, bkn aku sorang je.. tp ade sorang bdk pompuan yg da ckp, " aku nak balik!!!" haha..
dalam susah payah ni. akhrnye, aku smpi gak, kalo tak silap org yg ke4 terakhr.. da smpi tu, perasaan aku.... memang seronok, hilang sume kelethn.. dgn pemandangan yg sgt cntk..
malam tu, kitorg yg pompuan ni borak2, ade yg ckp, "esk kite nak hiking lg ke? aku ni macam da xde energy langsung da ni".. aku pun turut mengiyakan... haha..
tp esoknye tetap akan dtg, dan kami tetap kene terus mendaki...

salah satu view kat atas gunung suku

No comments: