Friday, August 10, 2012

chef saye part 1

siapa die chef saye??mestila my lovely hubby.. haha... dia memang sangat pansai memasak... dan dia lg banyak masak kat rumah dari aku... bulan puasa ni macam2 dia masak.. kali ni aku nak cite pasal nasi kerabu... tengahari tu aku kol die

isteri: abg, syg rase nak makan nasi kerabu la.. abg buat boleh???( slalu suami suh isteri,ni terbalik)
suami: ok..on the way balik kang sy beli la barang2
isteri : abg beli la.. syg tak tau nak beli ape.. ( sekali lg pelik).. payah dengan afia lg (alasan)...
suami : ok

aku sampai umah ptng du, suami da balik dulu da dari ofis.. die duk kat dapur tgh siang ikan.. aku senaraikan kat bawah ni apa yg aku buat, ape yg suami buat, ape yg umi (mak mertua) buat

goreng kelapa(nyo)-- umi
siang ikan-- suami
perisi ikan nak wat solok dgn sata -- suami
tumbuk nyo-- aku
wat sambal ikan+nyo-- suami
mesin nyo--suami
kupas lada nak wat solok lada-- suami
wat solok lada- suami
perah nyo-- suami
gaul sata-- suami
goreng sata-- aku
masak nasi- umi
bakar daging--- aku
perap daging-- umi
rebus telor masin-- umi
budu--- umi
air lada--- umi
goreng keropok--- aku
potong ulam--- suami

banyak jugak kan aku tolong... hehehe
paling banyak tolong makannnn...

p/s-- suami cite, lepas die beli ulam2 nak wat nasi kerabu, die pun bawak la moto dgn lajunya... plastik yg bawak ulam banyak2 tu jatuh ke tengah jalan kat line putih tu....die pusing balik moto amik..maluu je.. da la jalan banyak kenderaan... haha.. aku gelak je ke die..

No comments: