Wednesday, August 15, 2012

romantik..

aku slalu cakap kat suami..
abg ni tak romantik macam dulu2 la... kalau dulu slalu je dapat sms jiwang2.. skarang xda da
dia jawab
dulu lain sekarang lain...

sebenarnye dia masih romantik.. tapi lain caranya.. aku slalu perasan.. buat2 tak perasan....
romantik ni atas diri kita sendiri nak tafsir...
tapi bg aku situasi2 yg aku nak citer ni.. bg aku ramantik....

case 1
maghrib, pas siap mandi Afia pakai baju ke afia, aku terus nyusu tak sempat nak pakai stokin ke dia sebab dia ngamuk.. terus dgn aku2 skali tertido.. suami g tarawikh, dia balik aku xsedar da pukul berapa... yg aku sedar tengah2 malam, tengok afia da berstokin... suami da terbungkang tido... tapi aku tau mesti die yg pakaikan....bg aku ni sweet.. heheh

case 2
pagi tu da nak habis sahur da.. aku memang xsedar.. suami kejut, die cakap cepat sahur, nak habis waktu da ni, nanti xlarat plak siang nanti.. aku buat xlayan, sebab ngantuk sgt.. dia tarik aku bgn.. aku gi dapur, dia da siap buh kuew tiaw goreng dalam pinggan, siap tolong isi air kopi dalam cawan... da nak siap makan, dia siap isi air kosong dalam cawan lain... pastu dia g masuk bilik dengan cakap.. sepat sikit makan tu.... ni lagi sweet... hehe

case 3
yang ni aku perasan slalu, tapi wat tak perasan... suami memang slalu balik lambat malam ( ni la slalunya punca aku merajuk). slalu time die balik, aku da tido..  kalau aku sedar pun, buat2 tak sedar... slalunya sebelum die tido, die akan cium dahi aku dulu... aku xpernah pun gitau die aku sedar...

case 5
sebelum die tido die mesti buat susu untuk Aisyah. semenjak dia da habis belajar ni, memang aku lega sikit, sebab Aisyah punya urusan memang almost all dia takeover... pagi tadi die yg masak bubur untuk Aisyah makan...tq abang.. hehe

case 6
slalunya ape yg aku nak makan mesti dia akan masak... aku slalu suh die masak, siakap 3 rasa, siakap stim, tom yam, gulai udang, kerabu pauh, kerabu sotong.. banyak lagi la... dan dia masak memang sedappp.. heheh


ok... romantik tak??

p/s-- harap kasih sayang ini berkekalan ke akhir hayat

No comments: