Wednesday, August 14, 2013

mai pakat derma darah..

bekalan darah dekat hospital kota sampai bharu sampai tahap kritikal sehingga banyak pembedahan yang dijangkakan memerlukan darah terpaksa di tangguhkan..

hari ni pun heboh di kelantan ni kempen suruh pergi derma darah kat HKB..
kawan aku, dr mas yg kerja HKB pun tepon tadi suh derma..
aku pun dengan semangat berkobar kobar nak gi derma darah kat HKB, cuma masalahnya transport..
pergi HUSM pagi ni en suami yang hantar...
ingat petang ni nak ajak en suami gi derma kejap..

rutin pagi ni start macam biasa,
pergi klinik jumpa patient tanya soklan, present kat superviser,
tetiba terasa lapar,
gi kuar jap kat kaki lima ( oren mall) HUSM..
unit transfusi darah HUSM ada buat program derma darah juga..
berat hati juga nak derma kat sini, sebab memikirkan kat HKB lagi memerlukan..
tapi staff nurses cakap,
" sama je dik, kalau HKB tak cukup darah, HUSM akan supply kat HKB"

time derma darah ni aku yang pertama..
macam retis plak rasanya sebab ada orang dari unit fotografi mai amik gambar..
balik bilik, aku tengok kat website HUSM ada gambar aku...
sekeping pun jadila.. hehe



p/s-- ni kali ke 13 aku derma darah...

No comments: