Thursday, November 7, 2013

kisah di pagi hari..

ini kisah pagi semalam waktu aku da nak bertolak dari rumah nak ke HUSM.. en suami hantar.. sebelum tu hantar aisyah dengan Afia rumah pengasuh dulu...

Al-kisah, kucing kat rumah tu yang da sarat mengandung, bersalin dalam almari baju kitorang..
aku yang perasan pagi tu...

aku : abg, kucing ni bersalin da.. dalam almari baju ni.. kena alih ni, jap sayang gi cari kotak..

setelah mencari kotak besar tapi tak jumpa..

aku : abg tak jumpa la

suami: biarla dulu anak kucing tu dalam almari tu.. balik kerja petang ni abg tukar tempat dia.. da cepat tutup, nanti ibu dia nampak kita kacau anak dia, takut ibu dia merajuk tak nak nyusu anak dia.. nanti mati pulak..

aku: betul ke abg ni? tak pernah dengar pun pasal ni..

tetiba ibu kucing datang, nampak dia terkejut sebab rahsia dia da terkantoi.. hehe.. dia terus masuk dalam almari, amik sekor dari empat  ekor anak dia.. gonggong guna mulut dia.. nak wat lari.. time ni si ecah dengan pia da berlari da ikut ibu kucing ni, sambil duk jerit " baby meoww, baby meoww"

suami : syg ni la kacau, tengok da ibu dia bawak lari.. ibu pun, gonggong anak pun tak betul lagi tu.. tengok tu, gonggng ponggong anak, sepatutnya gonggongg kat leher tu..

aku : ape la ibu kucing ni. padahal da dua kali bersalin da. dukung anak pun tak pandai lagi..

suami : cakap kat kucing.. syg pun sama je.. anak 2 da.. tak pandai pandai lagi jaga anak.. duk nangis je selalu...

sengih aku sorang... geramm aih dgn en suami ni...
 

No comments: