Thursday, November 29, 2012

honeymoon posting dan kisah Afia

nama saya Afia, si budak kuat nanes...
salam semua.. lama saya mendiamkan diri.. hehe..

aku da masuk district posting selama 5 minggu, ni 1st week baru.. dekat hospital Pasir Mas..
posting ni dikatakan honeymoon posting untuk student2 final year... relax sikit kot..
banyak citer aku nak citer pasal posting ni..
tapi kali ni aku nak citer pasal Afia  ni..

tempat baru, terpaksalah aku cari pengasuh sementara untuk Afia...
inilah yang membuatkan aku stress seminggu ni..
memula letak kat rumah mak sepupu..
1st day lagi Afia bantai teriok tak berhenti dari pukul 8-10 pg..
last skali mak sepupu tu yg memang berpengalman 20 tahun lebih ngasuh anak orang surrender...

pastu puas la aku g cari nursery kat Pasir Mas ni..
ada satu yg dekat hospital Pasir Mas ni,
tapi diorang tak nak baby setahun ke bawah...
aku da buntu da..

last2 aku kol suami suh datang bincang dengan nursery tu..
hasil perbincangan.. BOLEH!!
tapi syaratnya tumpang letak je..
aku yg ngasuh sendiri..kira tumpang letak la
aku yg urus la kiranya, aku mandikan pagi, pukul 10 datang suap makan, tengahari datang...
kalau Afia nangis diorang kol..
syukur Alhamdulillah....takpa..5 minggu je pun...

yee... sayala budak kuat nanes tu.. saya da boleh duduk sendiri da..


No comments: