Monday, November 12, 2012

oh cikgu.....

 first of all.. thank you very much to all teachers since tadika lagi yg banyak mengajar dan membimbing sehingga saya menjadi diri saya hari ini....

aku da lama nak citer pasal cikgu.. cikgu yg aku maksudkan adalah yg bekerja cikggu, bukan pensyarah..
korang nak tau, banyak2 patient, yang paling sombong adalah yg kerjanya cikgu..
tak percaya??
kawan aku yg lain pun cakap gitu...
da banyak kali da aku lalui pengalaman dengan cikgu2 ni...
mungkin xsemua cikgu macam ni..
aku akui, cikgu ni kerjaya mulia, semua orang hormat...
apalah salahnya mereke turunkan darjat mereka ni sikit untuk bekerjasama dengan kitorang yg nak belajar ni...
kalau nak di layan mulia,jgn la datang government hospital.. gi private terus

siap kawan aku ni dok cakap ke kakak dia yg kerja cikgu yg cikgu ni ek lebih,, hehe
kawan yg lain cakap, cikgu ni serba tahu..


kalau patient yg tak nak bekerjasama,semestinya cikgu.. kalau kitorang datang, terus cakap nak rehat.
kadang-kadang cakap, saya nak doktor je yg cek saya, tak nak student. 
siap ada student kena marah dgn dr sebab xdpat history yg betul.. nak dapat guano, dio tok sea kecek..

ni ada satu kisah,kawan aku citer, sorang cikgu ni datang labour room,
nak bersalin sangat da,

dia boleh cakap,
saya tak nak bersalin kat sini, saya nak bersalin kat hospital an-nisa' (private),hantar saya kat sana

staff nurse jawab
kalau nak bersalin kat sana, kenapa datang sini??kitorang xleh nak lepas da, sebab nak bersalin sangat da.. apa2 jadi tengah jalan, kitorang yg bertangungjawab nanti..

cikgu tu tetap berkeras, siap kepit peha dia, tak nak bagi kerjasama..

last skali, doktor yg jawatan lg tinggi mari marah dia,
kalau awak nak anak awak mati, terus la kepit peha tu..

pastu baru dia bagi kerjasama
deliver baby, anak da biru satu badan da..
menangis dia lepas tu
mintak maaf kat semua orang lepas tu..


SAYA MINTAK MAAF KALAU ADA CIKGU YG TERASA HATI..



No comments: