Friday, November 9, 2012

KISAH AFIA

ALHAMDULILLAH.. sekarang ni Afia da  7 bulan..sihat walafiat.. 
teringat time kena admit kat NICU hari tu...3 minggu..
doktor telefon tengah malam suruh datang melawat,dengan nak inform sesuatu..
sebab aku baru 2nd day deliver Afia,suami gi sorang
malam tu Dr pesan,don't hope to much,the hope only 50/50.. 
aku memang sangat sedih time ni
tapi dr tu pesan jugak,
always pray,there is always miracle for baby... IT's TRUE..

tadi terjumpa mak sorang baby yg kena admit kat NICU skali dgn Afia hari tu.. dia bawak anak dia g follow up... anak dia hari tu,nampak tak la seteruk Afia,siap discharge awal dari Afia lagi...
tapi aku tengok anak dia tadi..teruk jugak..
aku rasa mungkin kena follow up seumur hidup baby tu...
tak tau nak describe macamana keadaan anak dia...
cerebral palsy in medic term..
macamana mak dia hadapi??
mak dia mesti sangat hebat orangnya.. sangat tabah...

ni gambar time Afia kat NICU hari tu

ni time baru lahir, ok lagi

time ni da kena admit kat NICU

intubated, 



ni baru balik dari operation..masih di intubated



time ni da extubated,meansda boleh nafas sendiri.. aku happy sangat2 time ni.. sebab da boleh dukung Afia.. 

rambut sebelah kena cukur, sebab nak cari line amik darah sebab yg kat kaki dgn tangan da habis guna da, tak jumpa line da


ayah pun da boleh dukung Afia

wayar oksigen kat hidung pun da buang.. maksudnya sy da semakin stabil....
time ni muka saya sebijik muka ayah sy... 

tadaaa... saya da balik rumah....

No comments: