Sunday, January 13, 2013

kerana 15 minit...



 yaa...
betapa pentingnya 15 minit bagi aku..
 kalau aku keluar rumah pagi nak ke HUSM pukul 6.30 pg, aku akan sampai pukul 7 lebih2 sikit..
kalau aku bertolak pukul 6.45 aku akan sampai pukul 8.15
kalau aku bertolak pukul 7 pg, aku akan sampai pukul 9 pg..
pukul 6.45/7 pg tu dengan syarat lalu jalan belakang yg xlalu jambatan, kalau tak lagi la lewat..
banyak kali jugak aku terlewat kerana alasan ini..
which is cannot be accepted...
ye la. dr da cakap,
"kalau da tau jalan jam, rumah jauh, sila keluar rumah awal la.. saya pun boleh sampai awal... fair kan??"

so lebih baik aku bangun awal, tak perlu meredah jam lelame,
lagi lama jam, lagi la kuat mengamuk si Afia dalam kereta,
tak perlu kalut berlari2 pagi2 gi wad,
sampai awal siap boleh gi breakfast lagi..

yang aku tak tahan, air sejukkk sangat..
selalu tiap pagi aku termenung dulu sebelum dapat kekuatan nak mandi.. hehe

pagi tadi, 6.30, siap da.. ready2 nak masuk kereta..
si Afia bucuk ni.. berakk..
kena la basuh dulu, kalau tak basuh, mengamuk la dia sepanjang jalan..
tolak dekat dekat 6.45,
jawabnye 8 lebih la nyampainye..
setelah puas meredah jam


p/s-- ni baru duk kelantan.. kalau duk KL guane la...

No comments: