Thursday, January 3, 2013

saya takut jarum...

ye.. saya sangat takut jarum..
memang tiap kali nak cucuk aku akan jadi berdebar, kadang kadang sampai nak nangis..
tetapi, walaupun aku memang takut jarum, tapi aku sangat suka menderma darah..
routinely donor my blood every 3-4 months..
tapi da lebih 2 tahun aku stop, sebab pregnant..
3 bulan lepas pun aku ada gi, tapi tak lepas sebab darah rendah.. takleh derma..

saya darah o+ve

semalam aku gi derma darah..
kebetulan ada masa free tengahari,
bosan menunggu kelas petang,
sebab lama sangat xkena cucuk jarum,
debar lain macam,
sampai berpeluh,
memang aku tak pandang langsung lengan sepanjang proses derma darah ni..
punya la takut jarum...
Alhamdulillah, xde ape pun yang berlaku...


last April 2010.. lamaaa da kan...

lepas ni kalau tiada aral melintang, InsyaAllah nak derma setiap 3 bulan...

marilah ramai-ramai kita merderma darah, ramai yg memerlukan darah kita...
datang je ke unit transfusi darah HUSM,
sangat selesa,
makan minum disediakan,
cenderahati pun ada diberi....

p/s-- ada orang cakap, kalau derma darah, nanti naik berat badan.. tak betul ek....

No comments: