Friday, October 12, 2012

beraya di kem baha, gunung stong....


p/s--ENTRI INI BANYAK GAMBAR!!!

da lamaaa giler da gi..
baru nak update hari ni...
tema naik gunung kali ni
MAKAN,MAKAN, DAN MAKAN,TURUN GUNUNG BERAT NAIK... haha

plan awal nak gi gegirl je..
last minute suami ikut skali..
siap bawak dua puteri ni...
aku lg suka sebenarnya, sebab xperlu tinggal ecah n pia...
aku memang xpernah tinggal diorang sebelum ni....
terlalu awal ke untuk budak umur 18 bulan & 6 bulan untuk hiking???
memang awal la, sebab diorg xleh panjat sendiri lg, hehe..
aku dgn suami la yg mendukung....
tapi rekod kat sini baby paling awal umur 3 bulan sorang, 4 bulan sorang.... for sure, ayah dan ibu mereka hikers. guider also....

rasa kejap sangat nek.. xpuas...
pujian boleh di beri dekat 2 orang puteri ni,
sebab tak ngamuk langsung...
siap tido waktu naik n turun gunung hari tu...
anak gunung kan....

aku xingat tarikh da...
khamis malam jumaat bertolak..

khamis malam
pukul 2 pg gerak.. awal sangat.. tu pun kalut2 lg, aku packing barang aku,anak2, suami,pukul 11 mlm tu...
pukul 4 pg amik sorang kawan yg turun bas kat bukit bunga, jeli..
sampai Dabong dlm pukul 5 lbh2.. tunggu kawan yg naik ketapi dr jb plak.. dia sampai dlm pukul 6.30 pg..
semua da ada, sembang2 dulu.. lama xjumpaa kan..

jumaat
breakfast dulu..
pastu g resort..
packing2 dulu...
pukul 10 start jalan..
semput dowhhh.. hahaha
2 jam sampai kem baha...


ecah ngan pia da ready


kitorang pun da ready



on track.. rehat jap...




da sampai

posing sikit
jom p mandi

TENGAHARI--- tomyam, telur dada,kangkung goreng, tea o limau,apa ntah lg...
PETANG-- cekodok, nugget, keropok lekor
MALAM-- spagetti

sabtu

pagi ni suma pakai baju raya, except suami yg xnak join.. ngantuk...
PAGI-- kuih raya, lontong, kari ayam, nasi impit, serunding, apa lg ek?? tak ingat da.. sebab banyakk sangat makan..
tengahari bertolak turun da

acik haida dgn pia

yeayy, ecah dpt duit raya


menu pg raya

selamat hari raya.. aku lupa bwk tudung raya.. huhu..


tq kat semua kengkawan yg memang sedap masak...
berbaloi bawak beg yang beratt sangat kan.....
xpuas rasanya..
kita gi lagi lain kali....

No comments: