Tuesday, October 30, 2012

bila Aisyah mula nak bercakap...

tiap hari bila aku balik petang, keletihan mesti terubat tengok karenah si Aisyah ni.. dia da mula nak bercakap.. cakap plak dialek kelate... kadang2 gelak sakan aku..

bila dia makan nasi, bukan main cakap kat aku " makan acik.."

 kalau nak minum air, tunjuk gelas, cakap, "minum,minum".

kalau bg menda yg dia tak nak, dia akan cakap,
che, che... maksud dia, "tok se"

kalo barang yg dia nak, dia cakap, "amik, amik.."

kalau dia tengah berlari jatuh, "akitnye... "

kalau dia berak, slalunya dia akan datang dekat aku, tunjuk pampers dia, pastu cakap "berak"

"nak aik, nak aik" pun slalu dia cakap. bile dia suh kita angkat dia naik or panjat sesuatu sesuatu..

dia slalu main dengan adik dia, dok panggil2 "afia, afia, adik"

yang aku klakar semalam, kucing dok main kat kaki dia, dia serabut spontan kuar kat mulut dia
" kekoh kaki aku" hahaha... loghat kelate plak tu... mana dia blaja la...

p/s-- seronok tengok anak membesar depan mata...

No comments: